Sinaasappels

0
141
Advertentie

De voordelen van het eten van sinaasappels

Ze zijn rijk aan vitamine C
Sinaasappels zijn een uitstekende bron van vitamine C. Eén sinaasappel levert 116,2 procent van de dagelijkse vitamine C-waarde. Een goede inname van vitamine C wordt in verband gebracht met een verminderd risico op darmkanker, omdat het helpt bij het verwijderen van vrije radicalen die schade aan onze DNA.

Gezond immuunsysteem

Vitamine C, dat ook van vitaal belang is voor de goede werking van een gezond immuunsysteem, is goed voor het voorkomen van verkoudheid en het voorkomen van terugkerende oorinfecties.

Voorkomt huidbeschadiging

Anti-oxidanten in sinaasappels helpen de huid te beschermen tegen schade door vrije radicalen waarvan bekend is dat ze tekenen van veroudering veroorzaken. Een sinaasappel per dag kan je helpen er jonger uit te zien, zelfs als je 50 bent!
Houdt de bloeddruk onder controle
Sinaasappels, zijn rijk aan vitamine B6, deze helpen de productie van hemoglobine te ondersteunen en helpen ook de bloeddruk onder controle te houden door de aanwezigheid van magnesium.

Verlaagt cholesterol

Volgens een onderzoek van Amerikaanse en Canadese onderzoekers heeft een klasse van verbindingen die worden aangetroffen in schillen van citrusvruchten, de zogenaamde polymethoxyleerde flavonen (PMF’s), het potentieel om cholesterol effectiever te verlagen dan sommige geneesmiddelen op recept zonder bijwerkingen.

Vezels in sinaasappels

Vezels helpen de bloedsuikerspiegel onder controle te houden, waardoor sinaasappels een gezonde snack zijn voor mensen met diabetes. Bovendien bevatten sinaasappels eenvoudige suikers. De natuurlijke fruitsuiker in sinaasappels, fructose, kan helpen voorkomen dat de bloedsuikerspiegel te hoog stijgt na het eten. De glycemische index is 40 en normaal gesproken wordt elk voedsel dat onder de 50 valt als suikerarm beschouwd. Dat betekent echter niet dat je te veel sinaasappels in één keer moet eten. Te veel eten kan insuline pieken en kan zelfs leiden tot gewichtstoename.

Verlaagt het risico op kanker

Sinaasappels bevatten D-limoneen, een stof die wordt aangeprezen om kankers zoals longkanker, huidkanker en zelfs borstkanker te voorkomen. Vitamine C en antioxidanten die aanwezig zijn in sinaasappels zijn beide belangrijk om de immuniteit van het lichaam op te bouwen – ze helpen bij het bestrijden van kanker. De vezelachtige aard van de vrucht maakt het ook kanker beschermend. Volgens een onderzoek wordt tot 15 procent van de kankergevallen veroorzaakt door mutaties in het DNA, die kunnen worden voorkomen met vitamine C.
Alkaliseert het lichaam
Hoewel de basisaard van sinaasappels zuur is voordat je ze daadwerkelijk verteert, bevatten ze veel alkalische mineralen die een rol spelen bij het verteringsproces. Deze eigenschap van sinaasappels is vergelijkbaar met die van citroenen, die zonder twijfel tot de meest alkalische voedingsmiddelen behoren.

 

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in